Pages

Jul 23, 2014

Rabu Resepi | Puding Gula Hangus

Helo puan puan *dagu macam chef wan*

Minggu lepas aku skip segment ni, saja je..
hee..

Minggu ni nak kongsi resepi Puding Gula Hangus pulak..
Seperti biasa, gambar pinjam dari blog orang..




Bahan-bahannya:

2 cawan gula pasir,  1 cawan dihanguskan dan dicampur dengan 1 cawan air
1 tin susu cair
4 biji telur
2 sudu besar tepung kastard
Sedikit marjerin

Cara-caranya:

Pukul gula yang tidak dihanguskan bersama telur sehingga kembang.
Kemudian, masukkan susu dan tepung kastard, kacau hingga sebati.
Sapu acuan dengan sedikit marjerin, dan masukkan gula hangus tadi.
Masukkan pula adunan sebati tadi, dan kukus sehingga masak.
Sesudah masak, sejukkan.


Senang bukan?
Bolehlah nak buat sendiri bulan-bulan puasa ni, kalau nak beli kat Bazaar satu slice tu RM2 gak kan..

:)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...