Pages

May 21, 2014

Rabu Resepi | Puding Roti

Hello uolls..

Harini nak share resepi puding roti pulak.
Puding roti ni sedap juga kalau makan petang-petang, tak pun buat untuk jamu tetamu datang kan?
Cara buat pun tak lah sesusah mana, dan boleh siap sekejap je.


Bahan-bahannya:

1 buku roti
2 biji telur
1/2 cawan gula
1/2 cawan marjerin
2 cawan air + susu pekat (agak-agak manis)
Sedikit esen vanilla
Cara-caranya:

Potong roti kecil-kecil dan rendam dalam air yang telah dicampur dengan susu pekat tadi.
Pukul marjerin dan gula hingga kembang.
Masukkan telur satu persatu sambil memukul adunan.
Masukkan esen vanilla.
Masukkan roti, dan gaul sehingga rata kesemua bahan tadi.
Pindahkan ke dalam loyang, dan bakar dalam oven seketika dengan suhu biasa membakar kek.


 jom buat!

Aku pun dah lama tak makan puding roti ni..
nyum nyum..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...