Pages

May 28, 2014

Rabu Resepi | Kek Santan

Hai uolls, hari ni aku nak kongsi resepi kek pulak yang ada dalam buku resepi emak aku ni kan,
iaitu resepi kek santan.

Pernah dengar nama kek santan?
Ala yang hijau hijau yang lembut lembut tu.. kikiki..

Ha macam ni rupa dia.


Tapi ini bukan hasil tangan aku ye, ni aku ambil gambar dari blog orang lain, untuk bagi gambaran idea kat korang apa itu kek santan  ;)

Ok, resepinya:

Bahan-bahannya:

4 cawan tepung gandum
4 sudu teh baking powder
2 1/2 cawan santan dari 1 biji kelapa
Sedikit daun pandan
4 biji telur
2 cawan gula halus
Cara-caranya:

Pukul telur bersama gula sehingga kembang dan sebati.
Ayakkan tepung gandum bersama baking powder.
Sesudah gula dan telur tadi sudah sebati, masukkan santan, kemudian kacaukan adunan.
Masukkan pula tepung dan baking powder yang sudah diayak tadi.
Kemudian, masukkan adunan ke dalam acuan, dan bakar pada suhu biasa membakar kek.

Selamat mencuba!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...