Pages

Aug 29, 2013

Cara nak dapat iklan (Cost Per Unique Visit) CPUV Nuffnang di Blog




Haritu saja-saja tanya soalan dekat Nuffnang, macam mana nak dapat buffered earning.
Buffered earning ni macam kau dapat bayaran dari iklan berdasarkan trafik. Orang masuk blog kau, kau dapat duit. Tak payah orang tu klik iklan pun.

Jadi, adalah diorang reply.



Haha..
Bolehlah dijadikan antara tips-tips nak buat duit dengan blog kan?

Mana lah tau, kot-kot ada rezeki korang nak jadi kayo macam Red Mummy tu..hihi

Ha meh aku translate kan (Pakai Google translate sajo)

Untuk iklan CPUV, pemilihan blog adalah bergantung sepenuhnya kepada keperluan pengiklan, dan industri pengiklanan juga sangat bermusim, oleh itu mungkin ada masa di mana tidak ada pengiklan mencari kumpulan tertentu penulis blog untuk sementara waktu.
Pengiklan adalah orang-orang yang memilih blog yang mereka ingin mengiklankan di. Blog anda bersaing dengan semua blog lain di luar sana berkongsi bahawa genre yang sama seperti demografi blog anda. Oleh kerana terdapat lebih 100,000 blog dalam masyarakat, kempen tersebar sama rata kepada semua blog dan oleh itu ia tidak menghairankan bahawa setiap sekarang dan kemudian blog anda tidak dipilih untuk mana-mana kempen CPUV tertentu. :)
Pengiklan memilih blog yang mereka ingin mengiklankan berdasarkan beberapa faktor seperti demografi pembaca blog anda, perlunya unit iklan, keahlian eksklusif dan ketersediaan unit iklan. Iklan-iklan ini membayar mengikut jejak unik pembelian pengiklan daripada blog anda yang akan dapat melihat iklan. Ia tidak memerlukan apa-apa dari pengguna anda untuk klik pada ia bagi membolehkan anda untuk mendapat bayaran.
Sebagai pengiklan sentiasa mempunyai sasaran untuk kempen mereka untuk menangani kepada, mereka akan memilih blog dengan pembaca blog yang sesuai sebagai penonton sasaran mereka. Sekiranya pembaca blog anda jatuh ke dalam kategori tersebut, berehat memastikan bahawa anda sangat mungkin akan dipilih oleh mereka. Ramai penulis-penulis blog yang tidak mengisi dalam kaji selidik blog mereka dengan betul mungkin mendapati diri mereka tidak menerima kempen iklan dari pengiklan kerap. Ini adalah kerana hakikat bahawa kajian sebenarnya membantu pengiklan tahu blog blogger 'yang lebih baik. Blogs didaftarkan tanpa kaji selidik siap sering diabaikan oleh pengiklan kerana mereka tidak tahu jika capaian blog anda adalah sesuai untuk kempen mereka atau tidak. Oleh itu, kami sangat akan mengesyorkan anda untuk memastikan bahawa kajian semua blog anda dipenuhi dan dikemaskini dari masa ke semasa.
Kebaikan penempatan iklan adalah penting dalam industri pengiklanan. Pengiklan menghabiskan wang yang banyak untuk mereka bentuk iklan dan membeli ruang iklan. Mereka mahu untuk mendapatkan mesej mereka di seluruh kepada penonton sasaran mereka dengan berkesan kerana mereka boleh. Ini yang berkata, mereka akan sentiasa membeli ruang iklan yang optimum dan desirably diletakkan. Hanya memastikan bahawa unit iklan anda berada di tempat yang dimaksudkan dan faktor ini akan berpuas hati di mata pengiklan. Unit iklan Skyscraper sepatutnya menjadi elemen pertama sidebar dan bukan di tempat lain. Begitu juga dengan Leaderboard dilihat sebagai elemen pertama selepas kemasukan pelawat ke laman web dan Panjang Besar sejurus selepas blog post pertama anda. Sekiranya unit iklan blog anda tidak akan ditempatkan di penempatan ini, ia teruk akan mempengaruhi keputusan pengiklan untuk iklan di blog anda kerana terdapat banyak blog lain di bawah rangkaian kami dengan penempatan sempurna unit iklan.
Di samping itu, adanya unit iklan memainkan peranan penting untuk blogger untuk dipilih untuk kempen juga. Semua pengiklan kami membahagikan bajet mereka sama rata di semua unit 3 iklan kami, Leaderboard, Skyscraper dan Large Rectangle setiap kali mereka beriklan dengan kami. Itu yang berkata, bajet itu akan terhad dan tidak mungkin dapat meliputi bahawa banyak blog untuk unit iklan tertentu. Jika blog anda mempunyai kesemua 3 unit iklan di dalamnya, peluang anda untuk dipilih untuk kempen akan dimaksimumkan sepenuhnya.
Kami akan melakukan yang terbaik untuk menjual unit iklan blogger kita selagi mereka dioptimumkan dan dalam protokol kami. Jika unit iklan tidak dioptimumkan atau mereka tidak berada dalam kepentingan terbaik untuk pengiklan, kita tidak boleh mencemarkan amalan dasar-dasar syarikat kami dan pengiklan kami mengiklankan di blog yang tidak menghasilkan keputusan yang terbaik untuk kempen mereka. Saya berharap bahawa anda akan memahami bahawa ia adalah penting bagi pengiklan untuk mencapai keputusan yang memuaskan bagi kempen mereka bagi membolehkan mereka untuk mengiklankan lebih pada blog.

Ok? Cara?

Selamat mencuba lah ye ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...