Pages

Feb 1, 2013

Hari Lahir Arwah Atok

Memang lately aku tak berapa berjaya nak tidur nyenyak malam-malam.
Mesti akan terjaga, paling kurang dua kali.

Kaki krem lah, tersedak-sedaklah, sejuklah..

Malam tadi dalam keadaan mamai-mamai, aku dengar atok cakap dengan aku.

"Selimut dada kau Nie, kau tu bukan boleh sejuk-sejuk. Tu yang krem lah, batuk lah.."

Aku pun terus je tarik selimut sampai ke dada.

Dan tiba-tiba aku tersedar, dalam bilik tu cuma ada aku dengan zaimi je.
Dan aku dah besar, bukan budak kecik macam yang aku bayangkan masa atok cakap dengan aku tadi.
Dan.. atok pulak dah 4 tahun tak ada.. Ni nak masuk tahun kelima dah..


Nampak sangat aku rindu kat atok, sampai termimpi-mimpi :(

Hari ni, 1 Februari, patutnya birthday dia.. Kalau dia ada lagi, hari genaplah umur dia 82.

Tapi tu lah, Allah lebih sayangkan dia.. Dia ambil semula atok yang dia pinjamkan dekat kami sekeluarga..

Few years back, atok yang paling kanan..

Emm, lama pulak tak pergi tak pergi lawat kubur dia..

Atok, semoga tenang kat sana, Nie selalu rindu atok..

Al-Fatihah~

Forever dalam kenangan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...