Pages

Feb 27, 2013

Dosa khalwat si penggali kubur

Betapa bertimbunnya kerja kat office lately.
Sampai je rumah, memang aku dengan zaimi akan terbongkang awal.
Letih beb.

Tiba-tiba terfikir, ni belum ada anak ni, bolehlah masa balik kerja tu singgah terus mana-mana kedai makan, melantak baik punya, sampai rumah kemas apa yang patut sikit-sikit, cukup time, boom! Tido!

Tapi kalau dah ada anak nanti, mampu nak rilek2 macam ni?
Dah terasa dah bahang-bahang menjadi ibubapa ni..huhuuu...

Takpelah anak dalam perutku, kami rela demimu. :)

Tak sabar nak tunggu kau keluar wahai anak..

"At least letih-letih balik kerja, stress dengan workload, balik tengok anak sejuk sikit hati" -Zaimi, 2013.

Lepas tu tadi otak dah tepu duduk office ni, bukak lah suratkhabar online.
Terbaca satu berita yang Harian Metro highlight kan.

PENGGALI KUBUR KENA TANGKAP BASAH.

What?
Hari-hari kerja tengok kubur, tengok orang meninggal kena tanam pun, boleh buat perkara macam ni..?

Penggali kubur yang berumur 30an tu, kena tangkap dengan awek dia yang berumur 20an dan dipercayai masih berstatus student. Ayat paling kaw-kaw kat artikel tu, "sedang berasmara di ruang tamu sambil menonton televisyen".

Ecewah.. kemain lagi korang ye..
Haih.. Semoga mendapat hidayahNya.. Memanglah sekarang kau gali kubur orang, jangan lupa, esok-esok kau pulak nak masuk kubur tu. Nak baca lanjut, bacalah kat Harian Metro ye kawan-kawan..


Eh teringat pulak, dah lama tak tengok Tanah Kubur yang Nasir Bilal Khan berlakon tu. Suka tengok dia pegang watak Tok Adi. Nak tengok lah Jumaat ni.


Nasir Bilal Khan (Tok Adi) Drama Tanah Kubur
 Ciow..
Nak siap-siap ke makmal.. Dekan nak lalu katanya..

Alor Gajah: Tindakan seorang penggali kubur menyewakan sebuah rumah untuk kekasihnya selain berlagak seperti pasangan suami isteri sejak hampir setahun lalu terbongkar selepas diserbu ahli jawatankuasa (AJK) masjid bersama polis di sebuah taman perumahan di Kampung Sungai Petai, di sini, petang kelmarin.
Serbuan diketuai Imam Satu Masjid Kampung Sungai Petai, Ismail Maaruf bersama ahli jawatankuasa masjid serta sepasukan polis hasil maklumat awam pada jam 4 petang.
Harian Metro difahamkan, penggali kubur berusia 30-an itu menyewakan rumah milik arwah bapa saudaranya itu RM200 sebulan dan sering bermalam di rumah kekasihnya yang juga pelajar sebuah kolej berusia 20-an.

Sumber berkata, ketika serbuan, pasangan terbabit sedang berasmara di ruang tamu rumah sewa mereka sambil menonton televisyen.
FotoPENGGALI kubur dan pasangannya ditahan imam serta AJK Masjid Kampung Sungai Petai, Alor Gajah.

“Selepas memberi salam, pasangan yang menyedari kehadiran pasukan serbuan kelam-kabut. Penggali kubur yang ketika itu berseluar pendek mempersoalkan tindakan iman bersama jawatankuasa masjid dan polis yang melakukan serbuan di rumah berkenaan.



Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/articles/Bongkaraibpenggalikubur//Article#sthash.a2bwKlhF.dpuf
Alor Gajah: Tindakan seorang penggali kubur menyewakan sebuah rumah untuk kekasihnya selain berlagak seperti pasangan suami isteri sejak hampir setahun lalu terbongkar selepas diserbu ahli jawatankuasa (AJK) masjid bersama polis di sebuah taman perumahan di Kampung Sungai Petai, di sini, petang kelmarin.
Serbuan diketuai Imam Satu Masjid Kampung Sungai Petai, Ismail Maaruf bersama ahli jawatankuasa masjid serta sepasukan polis hasil maklumat awam pada jam 4 petang.
Harian Metro difahamkan, penggali kubur berusia 30-an itu menyewakan rumah milik arwah bapa saudaranya itu RM200 sebulan dan sering bermalam di rumah kekasihnya yang juga pelajar sebuah kolej berusia 20-an.

Sumber berkata, ketika serbuan, pasangan terbabit sedang berasmara di ruang tamu rumah sewa mereka sambil menonton televisyen.
FotoPENGGALI kubur dan pasangannya ditahan imam serta AJK Masjid Kampung Sungai Petai, Alor Gajah.

“Selepas memberi salam, pasangan yang menyedari kehadiran pasukan serbuan kelam-kabut. Penggali kubur yang ketika itu berseluar pendek mempersoalkan tindakan iman bersama jawatankuasa masjid dan polis yang melakukan serbuan di rumah berkenaan.



Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/articles/Bongkaraibpenggalikubur//Article#sthash.a2bwKlhF.dpuf
Alor Gajah: Tindakan seorang penggali kubur menyewakan sebuah rumah untuk kekasihnya selain berlagak seperti pasangan suami isteri sejak hampir setahun lalu terbongkar selepas diserbu ahli jawatankuasa (AJK) masjid bersama polis di sebuah taman perumahan di Kampung Sungai Petai, di sini, petang kelmarin.
Serbuan diketuai Imam Satu Masjid Kampung Sungai Petai, Ismail Maaruf bersama ahli jawatankuasa masjid serta sepasukan polis hasil maklumat awam pada jam 4 petang.
Harian Metro difahamkan, penggali kubur berusia 30-an itu menyewakan rumah milik arwah bapa saudaranya itu RM200 sebulan dan sering bermalam di rumah kekasihnya yang juga pelajar sebuah kolej berusia 20-an.

Sumber berkata, ketika serbuan, pasangan terbabit sedang berasmara di ruang tamu rumah sewa mereka sambil menonton televisyen.
FotoPENGGALI kubur dan pasangannya ditahan imam serta AJK Masjid Kampung Sungai Petai, Alor Gajah.

“Selepas memberi salam, pasangan yang menyedari kehadiran pasukan serbuan kelam-kabut. Penggali kubur yang ketika itu berseluar pendek mempersoalkan tindakan iman bersama jawatankuasa masjid dan polis yang melakukan serbuan di rumah berkenaan.



Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/articles/Bongkaraibpenggalikubur//Article#sthash.a2bwKlhF.dpuf
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...