Pages

Feb 15, 2013

CUEPACS: Senyum Penjawat Awam 2013

Pada 2013 ini, Cuepacs (Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam) berkata bahawa para penjawat awam akan banyakkan senyum.

Hah? Kenapa? Nak naik gaji kah?
Nak dapat bonus kah?
Elaun bertambah kah?


Oh tidak.. Cuepacs mahu pekerja kerajaan senyum. Maksudnya, banyakkan senyum ketika bekerja, baru nampak berkaliber dan ceria!



Tapi memang, budaya senyum macam payah juga nak diterapkan. Kadang-kadang tu, kita naik menyampah terutama dengan pekerja kat kaunter. Muka masam mengalahkan apa je. Tapi kita tak tau, mungkin dia penat? Kot?

Jadi, aku yang termasuk dalam golongan penjawat awam ni pun, perlulah jugak ringan-ringankan otot pipi untuk senyum. Tapi kalau penat sangat maaflah ye.. Hehee..

Oh, nak baca artikel pasal penjawat awam senyum tu? Klik SINI.

Antara quote dalam artikel tu berbunyi:

"Kalau boleh pagi-pagi datang kerja jangan bawa masalah peribadi datang ke pejabat. Sebagai pekerja berkaliber kita mesti tunjukkan semangat dengan penuh keceriaan. Kita kena fikir semua orang ada masalah dan kalau kita bawa 'mood' ceria ke tempat kerja, produktiviti kerja pun meningkat," - Datuk Omar Osman, Presiden Cuepacs.

Tapi, kat bawah artikel tu ada orang yang komen. Bermakna jugak komen dia tu. Pendapat masing-masing ;)




Jadi, bekojolah kito sekueknyo.. Senyum, tak perlu kata apa-apa.. hua3..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...