Pages

Nov 30, 2010

Najis Yang Comel

Dalam agama Islam, Anjing & Babi tergolong dalam golongan Najis Mughallazah.

Petik dari Wikipedia:


Najis mughallazah ialah najis berat. Najis ini terdiri daripada anjing dan babi serta benda-benda yang terjadi daripadanya. Cara menyucikan najis mughallazah:
  1. Bersihkan bahagian yang terkena najis.
  2. Basuh sebanyak tujuh kali. Sekali daripadanya mesti menggunakan tanah bersih yang dicampur dengan air.
  3. Gunakan air mutlak untuk membuat basuhan seterusnya (sebanyak enam kali) sehingga hilang bau, warna dan rasa.


    Di sebelah rumah aku ni, ada student China duduk.. Ala yang keluar rumah pakai spender je tu.. ingat tak? Ha..diorang ada bela anjing.. Kitorang dengar dia panggil anjing dia dengan nama Misu. Aku tak pasti lah pulak apa ejaan yang betul untuk nama anjing tu, tapi memang dia sebut Misu, Misu je..

    Si Misu tu pulak, suka betul menjenguk rumah kitorang ni..haha






     Misu ni besar.. kalau dia menyalak memang sakit hati gaklah..bising gila.. Tapi bagus jugak, boleh tau kalau ada stranger masuk lorong rumah kitorang..

    Itulah dia, Najis yang Comel..
    Comel kan Misu?
    Hehehe..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...