Pages

Aug 23, 2010

Apakah tajuk yang sesuai untuk entry ini? Kerana aku cari tak jumpa.

Hallo =)

Aku teringat beberapa hari lepas aku ada pergi MINES untuk beli handbag untuk buat lasak-lasak..
Maksudnya untuk aku bawak ke hulu ke hilir bukan untuk tujuan formal..
Bukan apa, sayang pulak nak bawak handbag yang bertaraf handbag 'interview' gi berjalan-jalan..
Sayang pulak..huhu..

Memang dah set dalam kepala, nak handbag yang BESAR, TIDAK TERLALU KERAS, BERTALI SATU dan SELESA DIPAKAI.

Tak salah kan meletakkan objektif dalam mencari barang? Sebab aku tidak begitu gemar menerawang untuk window shopping, makanya aku selalu set kan dulu apa yang aku nak beli..huhu..

Sampailah kat tempat jual handbag tu.. memandangkan diriku ini jobless, maka aku budget handbag tu RM30-RM50 sahaja..sebab aku tak mahu guna duit mak atau duit nenek.. 

Ada banyak sangat beg yang cantik-cantik dalam lingkungan harga yang aku nak tu, jadi, aku harus berbalik kepada kritiria yang aku nak tadi.. Secara tak langsung, makan masa lah jugak nak memilih.. Aku pusing-pusing kat tempat beg dalam 20 minit lah jugak..

Ada satu beg tu OK, tapi ada bulu-bulu pulak..aku macam tak nak lah bulu-bulu tu.. Sekali promoter tu bunyik pulak suruh aku cabut bulu tu, boleh ganti dengan aksesori lain.. 

Aku berasa sedikit hangen pulak dia cakap macam tu, dia macam bengang kot aku duk pilih lama-lama.. Nasib baik bulan puasa kalau tak siap lah kau kena maki dengan aku.. Aku berhak pilih yang terbaik untuk aku kan? Lepas tu baru aku jumpa beg yang ada kritiria yang aku nak tu walaupun ada sedikit kekurangan.. But it's OK lah, aku tetap berpuas hati.. =)

Pengajaran dari pengalaman?


Janganlah marah apabila pasangan kamu begitu cerewet memilih barang ketika shopping, kerana dia hanya mahu yang terbaik untuk dirinya, sepertimana dia memilih kamu, penuh dengan ciri-ciri yang terbaik di matanya. 


ps: tidak terlalu choosy, cuma pilihlah yang padan-padan..hehe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...