Pages

Jul 15, 2010

Perempuan Kena Penampar Dengan Pemandu Teksi

Hai semua..

Aku sangat terkejut baca berita ni tadi. Ada ke patut pemandu teksi tu sedap-sedap je tampar anak orang, sangat kurang ajar ok!


Asalnya perempuan tu tak jadi naik sebab teksi tu tak nak caj tambang ikut meter, meter rosak katanya. Dia kata, dari Bandar Baru Sentul ke Chow Kit tambangnya RM60.

Dah perempuan tu dengar, dia cancel. Dia rasa tambang tu mahal, dia kata nak naik teksi lain. Agaknya dia nak cari teksi yang ada meter kot. Terus kena penampar sebijik.

Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang di Bandar Baru Sentul, mangsa enggan menaiki teksi berkenaan selepas pemandunya berusia lewat 40-an mengenakan caj RM60 tanpa meter. Pemandu terbabit memberi alasan meter teksinya rosak.- Harian Metro.

Pada pendapat aku, pemandu teksi yang menampar budak perempuan ni sangat tak bertanggungjawab. Patutnya, baikilah meter tu. Dan kalau tak nak baiki pun, berbudi bahasalah. Tak payahlah sampai tampar anak orang. Anak orang tu, bukan anak awak. Bukan anak kambing.  

Perbuatan pemandu teksi ni telah memalukan pemandu-pemandu teksi yang lain. Nanti lagilah orang takut nak naik teksi. Huhu.. Tak susah jadi orang baik.

ps: Arwah atok aku dulu pernah jadi pemandu teksi masa zaman aku sekolah rendah, aku selalu ikut dia masa dia bawak teksi. Yang penting masa jadi pemandu teksi adalah Budi Bahasa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...