Pages

Jul 12, 2010

Ngangkung - Filem baru Shaheizy Sam

Hello =)

Semalam jalan-jalan dekat Jusco Cheras Selatan, aku ternampak poster ni dekat area Panggung Wayang TGV Jusco Cheras Selatan itu:


Bila filem Ngangkung ni akan ditayangkan ye? Dekat situ cuma ada tulis Akan Datang 2010..
Harini baru 12 Julai 2010..

Dalam poster Ngangkung ni, aku ada ternampak seekor hantu..haha..
Mungkin cerita seram, tapi muka Shaheizy Sam nampak macam lawak aje..

Sebenarnya filem ini adalah filem Komedi Seram.. Cerita lanjut mengenai filem ni dah lama dah keluar rupanya, tapi aku yang tak alert.. hehe..


Ngangkung melatari kisah seorang pemandu lori, Azim yang hidup serba sederhana bersama isterinya, Suri dan anak perempuannya. Dua sahabat baiknya ialah Tasnim dan Wan yang merupakan kaki ekor.
Tabiat serta aktiviti Tasnim dan Wan memang diketahui oleh isteri masing-masing. Azim pada asalnya tidak pernah menghiraukan aktiviti mereka tetapi akhirnya terpengaruh kerana desakan dan kesempitan hidup.
Ditambah pula dengan kejayaan Tasnim mengubah gaya hidup setelah berjaya memenangi nombor ekor hasil ngangkung.
Bermula dengan hanya melihat, semakin hari Azim semakin seronok menyertai aktiviti dua rakannya itu secara senyap tanpa pengetahuan Suri.
Pelbagai cara serta bermacam jenis bomoh yang mereka temui semata-mata untuk mendapatkan nombor yang perlu dibeli dan dalam masa yang sama, pelbagai kejadian seram dan lucu terjadi sepanjang mereka mengangkung.
Perubahan ketara dalam hidup Azim berlaku apabila dia terlibat secara lebih serius sehingga mengabaikan keluarga akibat taksub untuk mendapatkan nombor ekor.
Begitu juga dengan kehidupan Tasnim dan Wan, sehinggakan suatu hari berlaku kejadian yang benar-benar mengubah hidup mereka.-Utusan Malaysia.

Ok, aku tak sabar nak tunggu filem ni keluar, dan aku harap filem ini best macam Adnan Sempit lah =)
ramai jugak yang akan membintangi filem ni, antaranya Angah Raja Lawak, Azad Jasmin, Eira Syazira, Putri Mardiana, Azlee dan Mazlan Pet Pet.

ps: aku layan filem dari dalam dan luar negara, nanti nak pergi tengok filem Zoo yang Mazlan Pet Pet berlakon dengan Lisa Surihani, best tak cerita tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...