Pages

Jun 16, 2010

Album Sawancara Aznil dan Din Beramboi

Hello Readers =)

Dua bulan setengah sudah berlalu Arwah Din Beramboi meninggalkan kita, kadang-kadang rasa rindu pulak nak dengar dia mengarut pagi-pagi di radio ERA..


Memang tak dinafikan, aku adalah salah seorang peminat setia segmen Sawancara yang dikendalikan oleh Aznil Hj Nawawi dan Arwah Din Beramboi.. Memang kelakar habislah! Arwah Din Beramboi sangat kreatif! 

Pak Nil ada menceritakan asal usul sawancara ini yang sebenarnya dah bermula hampir 15 tahun lalu lagi di Metro. Banyak sejarah di sebalik Sawancara ini yang aku tak tahu, terima kasih Pak Nil sebab sudi bercerita :)

Paknil bangga kerana apa yang terhasil dalam Sawancara ini adalah hasil usaha kami berdua sendiri dengan bantuan dan kepercayaan pihak pengurusan Era. Jika ada yang menyarankan agar sawancara ini diteruskan di slot Riuh Pagi Era, mungkin Paknil terpaksa berfikir sepuluh kali. Bukan kerana Paknil tidak mampu melakukan perkara yang sama dengan pelawak lain tetapi bagi Paknil, Din sudah meletakkan tahap kerja yang sukar ditandingi orang lain. Lagi pun, nadi untuk Sawancara ini ada pada Din dan Din sudah membawa nadi itu bersamanya- Aznil Hj Nawawi, Harian Metro .

Betul tu Pak Nil, bukan niat mahu membeza-bezakan, tapi memang Arwah Din Beramboi seorang yang sangat hebatlah! Pada pendapat aku, lebih baik jangan dibuat Sawancara ni dengan orang lain. Sebabnya:

1) Nanti orang baru itu akan dibeza-bezakan oleh pendengar, mesti dia kecil hati.
2) Biarlah Sawancara itu menjadi kenangan khas untuk Arwah Din Beramboi..


Beberapa hari  lepas juga, album Sawancara ini telah pun dilancarkan..yea!
Aku mesti dapatkan album Sawancara ni!
Macam mak aku cakap, sekurang-kurangnya, kalau boring2 masa drive bolehlah pasang!

Mungkin ada yang cakap, nanti kalau pasang hari-hari bosanlah lama-lama nanti..
Ala senang je, tak payah pasang hari-hari..hehe.. Hari lain dengarlah radio macam biasa..kan?

Perancangan untuk album ni ok jugak, sebab Album Sawancara ni nanti akan dijual dalam dua pakej,
iaitu pakej full yang memuatkan 30 Sawancara, dan juga pakej budget, yang hanya ada 15 Sawancara.

"Album ini mempunyai dua pakej yang masing-masing berharga RM19.90 dan RM9.90 yang mana kita memberi peluang kepada semua golongan untuk mendapatkannya mengikut kemampuan mereka" , Norman Abdul Halim, selaku pengedar album tersebut. - mStar Online.

Album ini juga katanya boleh didapati di kedai menjual cakerapadat berhampiran anda..heheh..
Aku nak kumpul duit la, nak beli.. Eh dah 24 tahun pun kena kumpul duit? haha!

ps: belilah yang original!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...