Pages

May 17, 2010

Kena tunjuk MyKad & Sijil Nikah untuk membeli gula

hello semua =)

Memang aku nak tergelak pun ada bila baca berita ni tadi.

Seorang lelaki yang berasal dari Kelantan, ditegah untuk membeli gula kat Terengganu.
Peniaga tu siap mintak myKad lelaki tu, bila dia tengok nombor myKad lelaki tu ada '03' kat tengah,
dia kata lelaki tu tak boleh beli, dia hanya jual dekat rakyat Terengganu sahaja..

Haha!


Lepas tu, lelaki tu pergi la kedai lain dengan isteri dia..
Lagi dasyat dari kedai tadi, peniaga tu mintak sijil nikah diorang pulak sebab dia tak percaya diorang tu suami isteri.. alasan dia sebab perempuan tu kecik..

Lepas dah tunjuk sijil nikah dan myKad, barulah diorang dapat beli 1KG gula..

Gila kan?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...