Pages

May 1, 2010

Air Bukit Lebuhraya SILK

Salam semua =)

Dah banyak tahun dah sejak highway SILK ni siap, aku selalu nampak orang berhenti kat tepi jalan, tadah air dari 1 bukit yang telah dibelah dua tu. Bukit tu dipotong dua, sebab nak buat jalan.. Kalau dari Balakong, masuk highway SILK ni, bukit ni dekat dengan simpang untuk turun ke Semenyih, kalau terus, pergi Putrajaya yang melalui Bangi..




Memang ramai la yang suka tadah air bukit tu.. Semalam, aku dengan adik lelaki aku kebetulan ada botol kosong masa lalu situ, kitorang pun tumpang sekaki.. heheh..


Adik aku dengan spek barunya, yang dibeli di Pudu..haha..
Botol susu tu aje yang ada masa tu, sebab aku baru beli dan habiskan.. 


Aku tak tau siapa, tapi ada pihak yang memang tau kat bukit ni ada air mineral mengalir, maka diorang siap-siap dah letakkan getah paip, jadi senang la nak tadah air tu.. Memang tempat ni tak ada bau apa-apa, air dia jernih gila.. aku try minum, rasa dia macam air mineral la, cuma manis2 sikit.. Hari ni mak aku suruh tadah lagi..haha..

Tapi jangan la main redah je minum air tu, bacalah Bismillah dulu..ye? 

=)

ps: siapa penah daki bukit/gunung tinggi2, pastu minum air sungai dia yang tak tercemar tu? Ha macam tu lah rasa air ni.. hehe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...