Pages

Feb 26, 2010

Mampukah Kita Mencecah Umur 60 Tahun

Salam Maulidur Rasul semua :)

Pagi tadi kami sekeluarga pergi menziarah kubur arwah atok aku di Perkuburan Islam Batu 10 Balakong..


Hanya Allah SWT sahaja yang tau betapa aku merindui arwah..
Kadang2 pandang pusara dia aje dah buat aku sebak..


Then aku tengok2 la sekeliling..
Tengok2 jiran2 atok selepas aku dah sedekahkan apa2 yang patut kat atok..
Aku takleh duk lame2 kat bangku kubur atok, nanti aku nanges...
Makanya aku pun ziarah2 juga mereka2 yang lain..

Mata aku ni gatal lak baca umur2 mereka masa mereka meninggal..
Ya Allah..
Aku benar2 tersentap..
Rata2 jiran2 atok ni, puratanya berumur 50 tahun lebih sahaja..

Bertuahnya arwah atok aku dahulu, dapat hidup selama 77 tahun..
Nenek aku sekarang pun dapat juga berumur 60tahun ++..

Terus aku terfikir..
Andai kata aku pun akan meninggalkan bumi persinggahan ini pada umur 50,
makanya aku hanya ada 26tahun sahaja lagi untuk hidup.
Itu kalau 50, kalau awal lagi?
Ya Allah.. cukupkah amal aku nanti Ya Allah?
Sempatkah aku nak mengumpul amal untuk jadi bekalan aku nanti?
Mampukah aku nak menjawab soalan Munkar Nankir nanti?
Mampukah aku menerima buku amalku dengan tangan kanan pada akhirat nanti?
Aku ni taklah begitu baik..
Aku bertudung tapi tak berstokin..
Dan lain2 perkara lagi..

 :(


Aku hanya berharap Allah ampunkanlah dosa2 aku..
26tahun itu sekejap je..

Pejam celik pejam celik pun, aku dah 24++ dah sekarang..

Hmm..
Semoga atok ditempatkan dikalangan orang2 beriman..



Eh sorry, emosi lak aku arini :)

ps: ape2 pun, jangan tinggal solat ye :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...