Pages

Oct 8, 2009

Beradab la sikit bila naik lif~


PAsti anda semua tahu, ape itu lif.
Lif dicipta untuk memudahkan manusia, boleh naik ke tingkat tinggi tanpa perlu menapak tercungap2 berpeluh naik tangga..

Dalam lif zaman sekarang ni, ade interkom, butang kecemasan, butang tingkat brape nak pergi, butang bukak pintu lif, butang tutup pintu lif..

Apa yang aku nak cakap kat sini adelah,
berkenaan sikap segelintir manusia yang bila aku dah marah, aku panggil JAKUN je..

marah nape?

ye la, mase duk tunggu lif same2 tu, tunggu sampai depan pintu btol..
pastu xnyempat2 orang dalam nak keluar, dia dah meluru masuk..

pastu, xreti2 lak nak tolong tekan kan butang bukak pintu tu..

SELFISH gile manusia2 yang macam ni..
bleh plak pas dia masuk, dia rilek je tak tekan, padahal dia bdiri sebelah tmpat butang2 tu..

kalau tak ramai yang tunggu same2,
masuk same2 pun serentak xpe la..

ini kalau orang ramai, kadang2 boleh tersepit orang tu kat pintu lif..

ade otak kan, pakai la...
nenek aku yang dah lebih separuh abad hidup tu pun, reti nak tekan butang tu mase dalam lif..

aihh~

*tak suke terkepit lif, dan tengok orang lain terkepit*
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...