Pages

Sep 22, 2009

SESAK

Sepatutnya, perjalanan dari Balakong ke Alor Gajah, jika mengikut lebuhraya PLUS, hanya mengambil mase lebih kurang 45 minit - 1 jam..

Tapi, mungkin disebabkan musim perayaan, perjalanan aku ke rumah tok alang aku semalam, mengambil mase 2 jam setengah...

Punye la sesak jalan.. fuh!!

Siap dengan eksiden bagai.. bergelimpangan beberapa badan orang berbangsa India atas highway semalam..

Bagi aku la, berdasarkan ape yang aku tengok sementara aku belum tertido atas kete semalam, ramai pemandu yang aku kategorikan sebagai BANGANG yang menyebabkan jalan tu bertambah sesak.

Sebab pe aku cakap BANGANG?

Memotong ikut kiri, yakni lalu ikut emergency lane, pastu cilut kat depan..
rata2 plat kereta yang wat perangai macam tu aku tengok bukan plat kereta dari Malaysia,
ade gak plat Malaysia sebenarnya..hmm..
Mungkin sama je tahap kebangangan mereka..

Jadi, jadilah pemandu yang berhemah..
Rugi je duit bayar ratus2 untuk gi kursus undang2 sebelum dapat lesen L dulu, kalu yang basic camtu pon xdapat nak ikut..

Pastu dah ade eksiden, ade plak pakcik pemandu yang siap pegang kamera besar segedabak sambil memandu guna sebelah tangan.. untuk pe?
Untuk amek gambar orang2 bergelimpangan tu la kot..

Tu pon wat slow jalan gak..
Agaknye nak masuk pertandingan fotografi kot..hmm..

Tu yag malas nak gi beraya tu~~~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...