Pages

Jul 11, 2009

Bangla ke??

kejadian ini adalah kejadian kisah benar yang berlaku mase aku isi minyak kereta kat stesyen minyak Petronas Semenyih lebih kurang kul 10.30 pagi tadi..
kejadian yang buat aku asik teringat..
cerita bermula apabila sesampainye aku kat pekan semenyih [aku nak balik umah],
tetibe aku ternotice yang minyak aku dah tahap oren.. bagi sebuah kereta kancil model EX850, bila simbol oren itu menyala, beerti aku harus refill minyak aku..kereta lain aku tak tau ye, maaf..
pastu, aku masuk la stsyen minyak tu.. alamak ai.. penuh lak..
aku pun beraturkan lah Wukepi ku.. [wukepi itu name kancil aku, derive from WKP]..
lebih kurang 2 minit beratur.. aku pun sempat la memandang pada lelaki yang sedang isi minyak kereta kat depan..
kereta dia jenis Pajero kot.. lame aku tunggu, mungkin dia isi minyak penuh kot?
pastu brader tu macam perasan yang aku tengok dia isi minyak, dia pun senyum kat aku.. aku senyum la balik, tak luak pun.. haha..
pastu, pas je nozzle minyak dia letak, pajero tu gerak.. parking kat tepi tempat isi angin..
isi angin la plak kot..
maka aku pun masuk la kat tempat pajero tadi.. brader tadi masih duk tercegat kat tepi pam tu duk sengih2 ala2 bangla tengah tunggu orang suh dia isikan minyak..
pastu aku pun nak la gi bayar duit minyak tu kat kaunter.. brader tu duk tengok2 sengeh2..
lantas aku pun secara refleknye berpikir,
"Oh ni pekerja baru agaknye, bangla ni tak dapat uniform lagik.."
aku pun dah nmpak dia macam sukerela je nak tolong aku, aku pun berbunyik..
"Bayar kat U je leh kan?", sambil menghulur note rm10.. [aku xde duit, rm10 pun jadila kan..]
dia pun menjwab..
"boley", sambil tersenyum menyambut note rm10 tu..
aku pun tengok la dia duk berjalan ke depan tu nak gi bayar.. aku tunggu la kat tepi pam sambil tangan dah sdia nak angkat nozzle..
pas dia bayar, aku tengok dia jalan gi kat pajero tadi..
sempat jugak dia senyum kat aku, dia naik pajero tu dan pajero tu pun bergerak meninggalkan stesyen Petronas tu..
erkk??
aku terkesima..
aku ingatkan bangla baru kerja..haha!
tak pasal2 je..
aku tak tahan gile nak gelak! bleh lak aku jadi boss suh orang bayar kan kat depan..hahahahah!
nasib ko ler brader..
kepada lelaki, jangan mengorat di stesyen minyak,
nnti org ingat anda pekerja baru..
worst, org ingat anda bangla/myanmar..hahahahah!
ps: brader, kalau lou bace blog gua, gua nak mintak maaf ye..
lu nmpak cam hero hindustan..sbb tu gua ingat lu bangla..
sorry!!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...