Pages

Feb 23, 2009

Gila membela ikan!

heheheh...
entah angin kus kus ape ntah yg mnyinggah kat aku, aku rase gila jap nak membela ikan..
ha tgk kat bwh...
ni akuarium kat umah aku kat semenyih...
aku ngan zaimi yg beli...
hahah...tp last2 bila aku duk ostel mak yg kene jage..kikiki...
kalu korg nampak, kat dlm akuarium tu ade 4 ikan emas, sekor ikan bandaraya dan 2 ekor ikan bulu pelepah..
sbb dia nmpak macam bulu pelepah...
Agungnya ciptaan Allah... Subhanallah...
selain akuarium tu, kat umah aku gak ade 1 ajuarium kecik yg plastik tu, isi ikan guppy abah.. 4 ekor kot? pastu ade 1 lagi akuarium yg lg kecik.. mak isi anak2 guppy... dalam 50 ekor.. sbb 2 guppy betina baru je beranak...hahah!
ha..tgk kat bawah ni lak...
tgk jgn x tgk...

jeng3x!
ni akuarium aku beli siang tadik..
aku letak kat hostel lak...
aku bela 2 guppy and 1 ikan color..
aku pon xtau ikan ape, tp kat kedai tulis ikan kaler..
cantik gak la..kaler pink...
sorry la gmbr x cntik..heheh..
zaimi pon beli akuarium gak letak kat bilik dia..
dia bela ikan Oscar...
ngn ikan2 kecik sbg makanan Oscar tu...
mase nak beli ikan oscar tu semalam.. minah endon yg keje kat kedai tu dah la pelat semacam..
org tanye dia makan ape, dia sebut pelet, tp bunyi mcm carrot..
jadi aku pon namekan ikan oscar zaimi sebagai Carrot..hehehe...
kesimpulannye dalam idup aku skg ade 3+1+1= 5 akuarium... :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...